Večeras je studentima etnologije I
antropologije zabranjen pristup učionici 105 u svrhu održavanja
vannastavne aktivnosti. Ako se uzme u obzir da biti student
podrazumeva proces koji nadilazi aktivnosti vezane isključivo za
aktivnosti unutar konteksta predavanja I vežbi, možemo reći da je
došlo do opstrukcije studiranja jednoj grupi koja se nalazi kao
konstitutivni elemenat Filozofskog fakulteta.
Jedan od argumenata uprave Filozofskog
protiv blokade od strane studenata je bilo pitanje oduzimanja
ostvarivanje prava na rad naučno-nastavnog kadra (koji se, van
pojedinaca, nije bunio, ili nama kao studentima to nije bilo
poznato). Istovremeno, jednako jak argument protiv blokade je bio I
uskraćivanje prava na pohađanje nastave studentima koji aktivno
nisu učestvovali, ili nisu podržavali aktualizovani oblik
izražavanja studenata koji su bili aktivni u istoj. Nalaže se
zaključak da je bolonjizacijom studiranje izjednačeno sa pitanjem
rada, time studentska populacija uvrštena u radnički kontekst. No,
pitanje studiranja je kompleksnije od načina na koji trenutna elita
posmatra proces nstudiranja, kao matematičku formulu 8h rada na
fakultetu, 8h rada van fakulteta I 8h sna. Studiranje je proces
lutanja, usmerenog jednim širokim dijapazonom interesovanja nastalih
tokom razvoja mišljenja pojedinca. Pravo učenje nastupa posle
svršetka osnovnih studija, kada student dobija bazu znanja koju može
da gradi. Bolonjizacija daje beskompromisno minimum minimuma znanja,
uz maksimalno rasipanje kvalitetnog vremena kroz oticanje
upotrebljivih resursa ka odstranjivanju onih koji nisu apsolutno
najbolji. Sa druge strane, sistemsko I standardizovano obrazovanje
ide uvek u pravcu ekvilibrijuma I davanja mogućnosti onima koji su
na početnoj tački bili ispod proseka. Danas se po ko zna koji put
otkad sam na fakultetu desilo da institucionalno bez rasprave dolazi
do segregacije po principu političke I lojalističke podobnosti od
strane dekanata Filozofskog.
Naime, studenti spomenuti na početku
teksta su odbijeni kada su tražili ključ učionice 105, od strane
obezbeđenja u čijoj nadležnosti se nalaze ključevi učionica iako
su imali odobrenje sekretara fakulteta.
U tom trenutku je jasno odvojena
populacija koja je po subjektivnim kriterijumima podobna dekanatu u
odnosu na one koji su nepodobni. Samim tim, zadržavajući
formulaciju da je studiranje proces koji nadilazi robotsko praćenje
predavanja I vežbi, pravo na rad I samoostvarivanje je uskraćeno
kolegama sa etnologije I antropologije.
Ustav Republike Srbije garantuje pravo
na rad, koje je studentima implicitno regulisano kroz podzakonske
akte o visokom školstvu. Pored toga, apolitičnost univerzitetskih
institucija je pobijena diskriminisanjem jedne nepreteće grupe
ljudi, po principu političke nepodobnosti po, opet, subjektivnim
kriterijumima uprave Filozofskog.
Samoorganizovanje studenata je
istorijska tekovina svih fakultetskih ustanova u Srbiji. Garantovana
sloboda, ne privilegija, to je pravo I obaveza. Ne može biti oduzeto
niti ekskluzivno. I uprava je poslednja instanca koja ima pravo
uticaja na bilo kom nivou.
Forum studenata etnologije I
antropologije je zabranjen, čime je uprava stala na stranu samo
jednog načina delanja na fakultetu, a to je sistematično ukidanje
kritičkog mišljenja koje nije spremno na dodvoravanje.
No comments:
Post a Comment