Tuesday, October 11, 2011

solidarnost


Ko bi rekao da ce se solidarnost desiti na filozofskom?
Neimenovani momak se asistentu na pismenom ispitu pozalio na birokratski problem sa administracijom, sto je rezultovalo nemogucnoscu da polaze ispit i dobio klasican legalisticki stav u obliku odbijanja molbe da polaze i naknadno upise ocenu u indeks. Iako je asistent objasnio da ga pravila fakulteta onemogucavaju da dozvoli nelegalan nacin da se polaze ispit, ogradio se da se slaze sa opaskom studentkinje iz prvog reda kako bi polaganje ispita trebalo da bude predmet opsteg dobra, jer se ne radi o delu koje steti ikome, vec se radi o studentu koji svoje znanje zeli da pokaze.
Po prvi put sam video mladje studente da se spontano suprotstavljaju autoritetu bez straha, bez rezerve, jer osecaju da nesto debelo smrdi.
Naime, ljudi, koji me ne poznaju, vecina njih me nikada pre toga verovatno nije ni videla, je stala u moju odbranu, ne stedeci reci da bi mi pomogli da svoje pravo na odbranu svog znanja iskoristim do maksimuma,.
Dugo sam imao lose misljenje o ljudima iz kasnijih generacija. Smatrao sam ih konformistima, ustrasenim i bez koherentnog misljenja. I najbitnije, nespremnim da budu solidarni, dakle, neosetljive na problematike okoline.
Danas sam gorko zazalio. Iskreno, nije mi bitno sta ce biti sa ispitom. Voleo bih da sam ga polozio. Daleko bitnije mi je to sto sam video da sam sve vreme strasno gresio u svojoj proceni. Zbog toga ne mogu da skinem osmeh.
Molim da ako poznajete nekoga ko je prisustvovao opisanom dogadjaju, kazete mu ili njoj, da mi je poklonio nesto veoma lepo danas.
Salo 103,
Hvala

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive