Sunday, March 30, 2014

Falsiranje

Naime, svaki talenat je potrebno negovati. Neko se rodi sa estetskom senzitivnoscu, neko ko uspeva da pronikne u najbeskorisnije stvari koje je covek stvorio-umetnost. Neko se rodi sa sposobnoscu da stvara i rastvara predmete poput Diskobolosa, Davida, Mojsija, Sikstinske kapele itd... A neko se rodi sa apsolutnim sluhom. I poput mnogih drugih, ja sam rodjen takav. Apsolutni sluhista je osoba koja je sposobna da neposredno posle odsviranog tona moze, glasom, instrumentom da ponovi notu koja je u pitanju, uz jednako trajanje, eventualno da kaze koji je naziv tona, ukoliko poznaje tonski sistem. Postoje jos dva nacina da se ustanovi apsolutni sluh. Jedan je da imate dve osobe koje su pouzdano apsolutni sluhisti, koji jednako mogu prepoznati sluh, te drugi, pustiti poznatu melodiju osobi ciji se sluh ispituje i traziti od nje da peva paralelno sa muzikom. U nekom trenutku, utisati u potpunosti muziku, osoba nastavlja da peva, i u slucaju da pogodi tacno deo melodije kada se pojaca zvuk ponovo, eto nama pokazatelja da je neko sluhajlo.
Avaj, sinoc sam sedeo u lokalu i uzivao u muzici gitariste. Sjajan je momak. No, cura do mene se nije slagala sa mojom konstatacijom da momak ima fantastican glas i da ima jos bolji sluh. Njegove verzije mejnstrim pesama su bile odlicne, vrlo inovativne.
Zamolio sam je da tapne prstom svaki put kada momak po njenom misljenju zafalsira. Tapnula je tri cetiri puta, stoga ostadoh zatecen, jer nista nisam primetio. Znam da mi je sluh propao drasticno, ali nikad nisam mogao pretpostaviti da cu biti jednog dana slep na uho da ne cujem falsiranje, pogotovo kada je ceo fokus na tome.
Da bih shvatio posle par minuta da ona zapravo ne zna razliku izmedju varijacije, tipa odlazak u tercu itd i falsiranja...

Dragi moji, ovo je za one kojima je nosorog prdno pod uvo, ako neko napravi varijaciju na neku melodiju, to ne znaci da falsira, vec da mozda kompenzuje nedovoljan raspon glasa, ili praktikuje slobodu da pesmu interpretira na sopstveni nacin, sto ako je dobro, moze biti sjajno.

Kao na primer Lady Gaga sa pesmom Coldplay Viva la vida.
No, kad je imala 15 godina, rekli su joj da ima slab glas i da nije dovoljan sluhista cak ni za klavir (ni za klavir, to je poooosebna vrsta uvrede). A eto kako je prejebala Coldplay. 

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive