Wednesday, March 26, 2014

Radni naslov

Najteže je oprostiti sebi. Svako ima svoje dileme. Tako i ja imam svoje. Rekao sam davno da su reči oruđe.
Ideš za koji sat. Tebi je teško, to znam. Teško je i meni. Navikao sam se odavno, ali to ne znači da mi nije teško. Mamin tata je umro par godina posle tvojih. Znam da to ne znači ništa, ali ne znači da nema doze iracionalnosti. Ta iracionalnost je strah. Tata. Nazivam te Starim, kako si ti Stipu zvao, u svojim pričama. Razumi. Ali ti si moj tata.
U poslednjih godinu dana sam prošao mnogo strašnih stvari.
Voleo sam Milicu, iskreno, duboko, strašno, strasno, snažno, silovito, brutalno. Možda je reč brutalno najbolja koju mogu da iznedrim da bih opisao tu ljubav. Bilo je tu ljubavi. Možda je još ima. Molio sam je mesec dana, tiho, da me pusti da je pustim. Ti si imao ceo život jednu koju si voleo, koja je bila majka tvoje dece.
Moja ćerka će otići u zaborav. Ovih dana treba da se pojavi negde, nekome, pred očima, Olga. Voleo sam je. U stvari, uvek ću je voleti. Ona je moja prvenica. Znaš da dugo pišem. Ali eto, ispostavilo se da je najvrednija stvar koju sam napisao, opis rođenja svoje prve ćerke.
Nisi me gledao kako to preboljevam. Pitanje je da li ću ikada. Da znaš kako je Olga nastala, možda bi me bolje razumeo. Da razumeš šta mi znači Olga, možda bi shvatio zbog čega sam danas osoba koja jesam.
U budućnosti, svi smo idealne osobe. Sutra ću početi da vežbam, učim, naći bolji, ili bilo kakav posao.
Samo da prođe ova sekunda.
Ali to idealno je tako teško.
Olga je bila okosnica mog života. Ja jesam taj čovek. Jesam porodičan. Želim nekoga ko će moći da me prihvati onakvog kakav sam. I da daje sve od sebe da prebrodim sebe. Nekoga pored koga ću umeti da postanem bolji. Dugo se osećam kao polovina.
Tebi je to strano, jer si drugu polovinu našao pre moja dva života.
Ali svet u kom ja živim nije svet u kome si ti odrastao.
Postali smo bliži. Ali naši razgovori su postali mnogo više kolekcija prećutanih reči.
Poštovanje nije isto što i razumevanje. Saslušati i popovati nisu iste stvari.
Nekad čoveku nije potreban savet, samo razumevanje.
Ja ne idem kod sveštenika, kao što si ti nekad možda išao.
Sve držim u sebi.
Ili podelim ovako, amorfno sa svetom.
Ali Olga. Izgubio sam ono što sam voleo. Tata.
Duboko sam povređen.
Samo to sam hteo da ti kažem.
Čuvaj se tamo, molim te.
Nije mi potrebno da sahranim dve ljubavi u godini.

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive