Sunday, March 30, 2014

Stari prijatelj

Kad sam bio mladjan momak ja, citao sam cesto Ferala. Kad bismo isli za Sloveniju devedesetih, opsovanih u pesmama Balasevica, to bi bile rovovske pripreme za ubijanje beskonacnih aluvijalnih zaravni Madjarske i promatranja nepreglednih zanimljivih vodenih tornjeva na sred nicega i tako u picku materinu. Po dvanaest sati. Ko bi rekao da ce konstantni pritisci demokratskih vlasti Tudjmanove Hrvatske (tada ona nije bila moja) potpuno promeniti moj nacin razmisljanja o nacinu pisanja. Moj tata se sa mamom pretplatio na Ferala sa Bacvica i onda su nam stizale na dom. Feral je uvek bio jako lep sa prednje strane. Moj drug i ja smo se citali sa Feralom kada bih ja sacekao da tata i mama procitaju ovonedeljni primerak. On ni kurca nije kuzija. Razumeo - za Srbe. No, U pocetku sam voleo da citam Peru sonogasveta, Shitove vika, i bilo sta gde se spominje HDZ i Hercegovci. Zato sto sam ja poreklom iz Viteza, tako kaze mama tati kad mu proradi Bracka krv. Bio sam na Bracu, na mapi pise da je to Dalmacija, ali sta znam, Vitez je plemicki onako.
Taj moj drug je uvek bio nekako naivno bistar. Iskren krajnje, a logika mu je uvek bila bolja od moje. Uvek bi postavljao pitanja na mestu. I ja sam se tako uz njega prisljamcio i slusao sta on sere. Nekada ga nisam najbolje razumeo, posto bi opalio neke reci koje niko ziv ne moze prevesti. Kao onda kad se u Sloveniji niko nije hteo igrati sa mnom jer nisam znao sta znaci "bosanski pric't".
I ovaj kad lupi, lupi.
I onda su Ferala ugasili. Moj drug izgleda samo zbog Ferala bio tu. Nisam vise znao nista o Shitovima vika, nisam znao sta je Mamic lupio, da li Ciro pokusava da proda bokserski mec izmedju Jugoslavije i Hrvatske, ni da li je Tudjmanov unuk napravio muzicku karijeru. Medijski mrak. Jer mi je mama rekla da je HRT zla televizija. A ja mami verujem.
Iz Republike Srpske, ili Srbske, ne znam kako to Srbi nazivaju sada, cujem da akademska grupa OBRAZ trazi obrazovne reforme, sam saznao da je Pera sonogsvijeta otisao da radi za Roze televiziju. Valjda je uvatio bilo sta posle Ferala.
Dezulovica sam sreo u Beogradu, nije me prepoznao. Mozda zato sto me nikad pre toga nije video.
Ali ja njega jesam, to je bitno.
I onda sam veceras sreo svog druga iz detinjstva.
Jos je isti onaj stari, bistri klinac. Da ne poverujes.
Robi K

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive