Friday, September 9, 2011

delta generali


Lep broj ljudi koji prolaze kroz moj zivot smatra da preterujem sa pricama o fasizmu. Lako je videti ono najgore u svetu u kome zivis, to je uvrzeno misljenje kada je u pitanju kritika mojih paranoidnih momenata. Ali, moj stav je da je lako ignorisati sve lose. Cinjenica da govorim o fasizmu koji je sistemski, da li je u pitanju ekonomska sfera - kapitalizam, ili drustvena, poput policijskog maltretiranja, ili pak krajnje eksplicitno otelotvorenje fasizma u nacistickim pokretima cije smo manifestacije imali prilike videti svi mi koji smo bili na antifasistickom marsu 11.10.2008., ne znaci da ne vidim ono dobro u ovome drustvu. Ili u bilo kom drugom. Razne teorije se bave raznim sferama fasizma. To i jeste problem, ili jedan od problema modernog antifasizma. Bas ta razudjenost i sistemska inkorporiranost fasizma. Tako fragmentiran je postao tesko uhvatljiv. Vise ne postoji jedan simbol, ili sacica simbola za koje je moguce vezati ga.
Nasi preci su mogli da ga opipaju i suprotstave se sistemski. Liberalna misao ga je asimilovala i razvodnila, tako ga predstavljajuci na prihvatljiv nacin.
Upravo u tome vidim razlog za ono sto smatram neuspehom marsa, manjak odziva.
Drzava kao sistem moci koji dobija legitimitet ljudi koje kontrolise bas tako sto ih cini podloznima kontroli kroz strah, nije morala da zabrani mars. Dovoljno je bilo igrati na kartu apatije koja je opet proizvod sistema koji je prethodio ovome.
Akteri se nisu mnogo promenili. Samo su pravila drugacija. Demokratija (parlamentarna) se brani necim sto bih nazvao "pravnim vakuumom". Naime, osnova teze o nacistickom marsu jeste bila svetla tacka tolerantnog drustva, a to je pravo izrazavanja misljenja.
Tu je kljucno pitanje anticke prirode - da li dopustiti nekome ko zeli da ukine moje pravo na misljenje, ili misljenje uopste, da iskaze svoje misljenje?
A ako zeli da ukine mene?
Fasisticki mozda zvuci, ali moj staj jeste jasan.
Ne, ne sme mu se dopustiti da izrazi svoje misljenje.
Zanimljivo mi je kako ljudi danas bivaju hapseni zbog posedovanja marihuane iako je u pitanju iskljucivo privatno uzivanje opijata, bez tendencije da se navodi druga osoba, a neko ko propagira tako sustinski destruktivne ideje za covecanstvo moze da se brani tezom koju sustinski prezire.
No, balkan je drustvo u kom je svako general posle bitke.

Ostavljam ovaj mars u amanet buducim generalima.

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive