Friday, September 9, 2011

kako objasniti poljubac?


Kako objasniti poljubac? Tacnije, kako objasniti "romanticni" poljubac? Do neke petnaeste godine nisam ni znao sta je to romanticno u njemu. Ili tacnije, sta ga cini romanticnim. Bilo je poljubaca filmskih i pre petnaeste. Prvi poljubac se desio sa devojcicom, sa Floride, rodjene u Rumuniji, od oca Albanca i majke ako se ne varam Eskimke, ili Mongolke. Ovih dana volim da mislim da je Eskimka. Imao sam devet godina, bilo je leto, i zajedno sa sestrom i mamom sam cekao starog da se vrati sa puta da se ukrcamo na njegov brod. Tih nedelju dana na Cocoa beach, u tom prelepom hotelu sa najodvratnijom picom ciji je kecap bio boje identicne onoj na mozaicnim flekama na tepihu, nikad necu zaboraviti. Kada se sidje stepenicama, naravno, sa crvenim tepihom, sa leve strane se nalazi automat sa instant sendvicima, cokoladicama i mojim arhineprijateljem po majci, svim vrstama coca-cole. Iza tog automata se taj poljubac desio. Gabriela, tako joj je bilo ime. Izronio sam iz bazena, svi su me zvali "delfinom", buduci da sam bio dobar plivac, i rekao Gabrieli da je volim. Znali smo se 4 dana. Bila je to luda ljubav. Ona je bila neznatno visa od mene, punija, imala je i obline. Sada nisam siguran da li je to bilo zbog sala, ili je zaista bila zrelija. Imala je trinaest godina. Osmehnula mi se i rekla mi da je pratim. Nije mogla da se krece brze od mene, s obzirom na to da sam bio okretan, kompaktan i poprilicno jak za svoje godine, cega se stari jos uvek sa setom priseca. Mama godinama nije htela da me pogleda jer sam po njenom misljenju licio na odranog zeca. Sada me drage volje gleda. Sto verovatno znaci da bi trebalo da ponovo krenem da se bavim nekim sportom. Punacka Gabi je dotrcala do automata sa snack foodom i povukla me za ruku ka sebi. Sagla se malo i poljubila me. Ostao sam u soku, ali snisam hteo da stanem sada. Ali onda je usledio ledeni mlaz preko ledja kada sam osetio njen vlazni, uski, spicasti, ljigavi jezik u svom zelucu. Uplaseno sam pobegao sa mesta zlocina i nisam se vise javljao. Mama se plasila da ce pokusati da nas kidnapuju kada je Gabrielin otac prisao sledeci dan i pitao nas da li bismo se pridruzili njegovoj familiji na veceri u nekom restoranu. Nisam smeo da kazem mami da znam zasto nas zovu.
Prosle su godine od tada. Ove godine ce dvanaesta otkad se sve to desilo.
Dugo sam svoj stav prema poljupcu bazirao na tom neprijatnom iskustvu. I dugo sam krivio Gabrielu zbog toga. A onda sam i ja dosao u tu famoznu trinaestu.
Arse mi je prisao jedan dan na izletu sa skolom i rekao mi da se svidjam Kristini. Kristina je visoka, skladno gradjena, prelepa, zabavna, uzasno popularna i smesno izgovara slovo T. Trenira atletiku. Ja treniram karate. Svi mi se smeju zbog toga i govore mi da sam picka. Lea i Jana se druze sa Kristinom, i one takodje prenose Kristini da se svidja meni. Ali ja to nisam rekao. Iskreno, nisam video poentu. Iako jeste.
"Sto neces da je poljubis? Vidi je kako je slatka! Nista ti nece biti!", rece Arse ispred moje zgrade kada je prosao prvi mesec Kristinine i moje veze. Nisam znao sta da mu kazem. Nisam smeo da mu kazem zbog cega necu. On koliko mi je bilo poznato nije imao devojku sa kojom bi se ljubio. Nije znao kako je to odvratna stvar.
Kristina je nosila moju plavu jaknu, koja je spolja izgledala kao najobicnija kosulja. Obozavao sam je, jer su ljudi u skoli mislili da mi nikad nije hladno. Bila je prelepa, kao i uvek. I danas je. Poljubio sam je. Ali nista nisam osetio. Ona jeste, to znam. Bila je zrelija od mene. Ja jos nisam bio spreman za to.
A onda sam poceo da gradim poljubac koji sam trazio. Tu dinamiku zanemareno ispucalih usana, silu kojom stezem curu oko bokova, toplinu kojom kupujem njeno telo, brutalnost kojom jezikom krsim svako njeno "ne" i teram je na svoju stranu. Sve su to samo delici mozaika.
I dalje to nije bilo ono sto sam trazio.
Ono sto je mene zanimalo jeste ta romanticna komponenta. Sta dobar poljubac cini romanticnim. Ne sta romanticni poljubac cini dobrim. Zasto ljudi ostaju zajedno i kada magija iz poljupca nestane, ili se promeni?

Nasao sam taj poljubac. Zao mi je sto nisam ostao dovoljno dugo uz njega da magija nestane. Ili se promeni.

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive