Friday, September 9, 2011

kapo


Sine, večeras poslidnji put sidimo skupa ti i ja. Posta' si muskarčić. Znan, nisan ti govorija često da san ponosan, ili me ti nisi čuja kad san to izgovara'. Ali jesan, ponosan san. Tvoj stari je grišija za života. Nisan bija doma onoliko koliko bi' tija, ali san se trudija da bar kruv namisto mene imaš uvik za stolom. Pa neka je i to neka utjeha. Nedostaja' san ti sve ove godine, nedostaja' si i ti meni, vise nego što moš' zamislit', ali to nije, i ne triba bit' tvoja briga. To je moj par postola, moj križ koji moran nosit. Odreka' san se onoga najmilijeg sebi da bih tebi da' svitlu budućnost, ili bar temelje na kojima možeš gradit svoju manjanu. Sad te gledan, imas brčiće, možeš se mušćat. Nemoj se ljutiti na starog, samo san sritan sta te gledan kako rasteš lipo. Plaka san kad san te ostavlja prvi put, mater ti to nikad nije pričala, ali jesan. I ja plačen. Nemoj se svojih suza stidit. Stari i mater će te često povredjivati, ali to nikad neće učiniti namjerno. Ili ako i to napravimo, ne činimo to povredjivanja radi, već da bi te zaštitili od zviri i beštija. Lakše je ako se ljutiš na nas nego da te neki idiot povridi ako ne zaslužuješ.
Uvik budi ponosan na sebe. Uvik glavu gori. I kad znas da si zajeba', stani pred Pilata i reci glasno svoje ime, da se zna kome sude. Gledaj ga u oči i znaj da svoje odslužeš sam i niko namisto tebe. To je čovjek principa, tako pokazujes da imaš kičmu.
Nikom ne dozvoli da ti po kičmi skače. Bolji si od toga. Sam odridjuješ granicu, sam snosiš posljedice i sam diliš kazne. Ali svakom po zasluzi. Pravda je spora, ali nije slipa.
Voli duboko, voli iskreno i bez rigreta. Nikad se ne kaj zbog toga. Nije vridno tvojih suza. Onaj ko ne želi tvoju ljubav je ne zaslužuje. Ali kada naiđeš na tog nekog tko će te poštivati bez obzira na uvjete i vrime, drzi čvrsto, ka' šta smo se tvoja mater i ja držali sve ove godine. Prava ljubav je ona koja zahteva rad, ali pruža mnogo veću nagradu. Tvoja sistra i ti ste mi najveća nagrada koju san moga' zamislit. Da san zna' da ćete ovakvi ispast, nista drukčije ne bih činija.
Reka' si mi da me mrziš. Znan zašto se tako osjecaš. Ni ja svog starog nisan razumija. I on je nosija iste križeve ka' šta ih sada nosin ja. Ali to ćeš razumit kada budeš ima' svoju dicu. I ja ti ih želin, od sveg srca.
Ne smjeta mi šta pušiš. I ja san pušija u tvojin godinama. Staron sam isto tako kra' cigarete. Godinama. Zna' je i on. Ali me volija, i prihvatija me takvog kakav san. On me je dovea do jednog dila puta, ostatak san mora sam prepišačit. Tako i ti. Volija bi' da si nastavija sa karateom, ali to je tvoje tilo, sa njim možeš činit šta ti je volja. Ja ti mogu dat savjet, i tu se moja uloga završava.

Mišo! Daj pivo malom i meni! Naplati Bati, ili će se mali strcati dogore i donit pare.
Imas cigaret? Ivane!

Jos rolaš? Dobro, ajde, bar znaš sta pušiš. Nemoj onaj Davidov, sve ti je to naparfumisano, ka' da vučeš dior za ženske. Ako vec moraš, puši taj golden virdžinija. I dobri su ti ovi filteri. Jel te bole pljuća?
Nemoj plakat, sine. Nije suza vridno. Vratit ću se. Znan. Imas dvadeset godina, i još se nisi navika. Znaš da mi, kad si bija mali, do pete godine nisi da da spavam sa materom u istom krevetu? I tada si mi govorija da me mrziš. Za mater znan zašto joj govoris to. Razumin te. Ja san je oženija, znan je bolje no iko. Ali, familija se ne bira. Kada jednom okrineš ledja familiji, povratka nema. To zapamti, jer te to čeka samenom. Ne zato što te ja ne želin, nego zato što to tako mora bit. Jednog dana ćeš i ti imat svoju familiju.
Ja ću te i dalje volit, ali ćeš ti biti svoj čovik, ka sta san ja.

Volis li tu curu?
Je li dobra prema tebi?
Ako je, učini što možeš da je zadržiš, progucaj sta je potribno, jer se isplati na kraju. Alternativa je da si je loše procinija, a to je samo njen gubitak. Ne budi zao nikad, milosrđe je najgora stvar koju možeš uciniti nekome ko te povridija. Ali milosrđe koje taj neko ne vidi istoga trena. Ti zadrži svoj ponos, ne spuštaj se na nivo propalica i kurvara.

I ka' šta san ti reka', voli punih pljuća...ka šta ja volin tebe.

Voli te tvoj stari

...Ivane

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive